۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

پنکیک کدو حلوایی


مواد لازم
ارد   1 و 1/4  پیمانه
شکر   3 قاشق چایی خوری
بکینگ پودر   2 قاشق چایی خوری
پودر زنجبیل  1/4 قاشق چایی خوری
پودر دارچین  1/4 قاشق چایی خوری
پودر میخک   1/4 قاشق چایی خوری
نمک    3/4 قاشق چایی خوری
وانیل   1 قاشق چایی خوری
شیر   1 و1/3 پیمانه
پوره کدو حلوایی   3/4 پیمانه
تخم مرغ    4 عدد
کره اب شده   1/4 پیمانه


طرز تهیه :
خوبببببببببب رسیدم به فصل کدو حلوایی که میشه با اون چیزهای خوشمزه خیلی زیاد درست کرد . برای پیدا کردن رسپیهای که با کدو حلوایی هست در وبلاگ من اینجا رو کلیک کنید .
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید . تمام مواد خشک را ( ارد , شکر , بکینگ پودر , پودر زنجبیل , پودر دارچین , پودر میخک و نمک را با هم مخلوط کنید . در ظرف دیگری شیر پوره کدو حلوایی زرده تخم مرغ کره اب شده و وانیل را ریخته و با ویسک خوب هم برنید سپس به مواد خشک اضافه کنید هم بزنید تا یکدست شود . سفیده ها را هم بزنید تا سفت و سفید شود سپس به ارامی به مخلوط قبلی اضافه کنید . سطح یک ماهیتابه مناسب را خیلی کم چرب کنید سپس 1/3 پیمانه از مایه پنکیک را ریخته و سرخ کنید . در هر مرحله به همین مقداری که گفتم بریزید تا پنکیک های یکدست و خوشگلی داشته باشید اینکار را ادامه دهید تا مایه پنکیک تمام شود .
نکات :

 پوره کدو حلوایی ( برای درست کردن پوره کدو :  ابتدا کدوها را به قطعات برش دهید و با پوست به همراه آب کمی بپزید بعد از پخت گوشت کدو را از پوستش جدا کنید در ظرفی ریخته و با استفاده از یک چنگال پوره و له کنید .  یا اینکه در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید . و یا اینکه با گوشت برقی پوره و له کنید . ) 


۷ نظر:

  1. بنده تا حالا پنکیک ندرستیدم ، چه برسه به کدو حلوائیش رو ، نووووووششش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ااا واقعا رزی ؟؟ زودی دستبکار شو که صنم جونم از این صبحانه خوشمزه محروم نکن !!!!!!! اصلا با کمک خودش درست کن که کلی‌ کیف میکنه صنم جونم .

      حذف
  2. دستتون درد نکنه عارفه جون ،من همه ی دسر هایی که با کدو حلوایی درست می شه رو دوست دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم تو رو هم خیلی‌ دوست میدارممممم ارغوان جون .

      حذف
  3. به به به گویش شمالی ما بهش میگیم کویی کاکا
    نوش جوووووون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای چه جالب من نمیدونستم مرسی به من یاد دادی شادی جون .

      حذف
  4. عارفه جون ما چند تا کدو داریم ولی پوستشون سبز وزرده .میتونم بپزمشون یا باید برسه

    پاسخحذف